Upitan je šejh Nasir el-Fehd,
Allah ga sačuvao, sledeće pitanje:
Koji je propis onog ko kaže:
`O Allahov Poslaniče dovi Allahu da mi oprosti`.
Da li je ovo isto kao i govor:
`O Allahov Poslaniče zauzimaj se za mene`, i koji je propis onoga ko kaže da je
ovaj govor samo novotarija ali nije veliki širk ?
Pa je odgovorio, Allah ga sačuvao:
Ovo pitanje ima detaljno pojašnjenje, ono se
dijeli na dva dijela:
1. Ako mu upućuje ovakvu dovu ali je udaljen
od njegovog kabura – ovo je veliki širk u to nema sumnje jer u tome (tj. ovom
slučaju) nema nikakve nejasnoće (šubhe)
2. Ako mu upućuje dovu pored njegovog
kabura, ovo se takođe dijeli na dva dijela:
a)
Da od
njega traži izliječenje, pomoć ili pobjedu i slično tome, ovo je takođe veliki
širk,
b)
Da kaže:
`Dovi Allahu za mene` ili `Zauzimaj se kod Allaha za mene`, a ovo (dvoje) su
iste vrste dove, učenjaci su po ovom pitanju podijeljeni na dva mišljenja:
1.
Učenjaci
Dave (tj. ulema Nedžda) to smatraju velikim širkom od iste vrste širka Kurejšija:
„I govore Oni su naši zagovornici kod Allaha.“ (Junus, 18), „Mi ih ne obožavamo
osim da bi nas što više Allahu približili.“ (Ez-Zumer, 3)
2.
Od
kasnijih učenjaka ima onih koji to smatraju novotarijom, zabranjenim djelom i
putem koji vodi u širk ali nije kufr jer oni imaju nejasnoću (šubhu) a to je
njegov život u kaburu i njegovo čujenje selama onoga ko mu naziva selam i
slično tome, tako da oni po njihovom (tj. shvatanju) ne upućuju dovu onome ko
je odsutan niti onome ko je nemoćan (tj. kadar odazvati se) i oni mu ne upućuju
dove sa nečim od svojstava Rububijeta poput traženja pomoći (zapomaganja),
izliječenja i slično tome tako da je to poput traženja od njega za vrijeme
njegovog života a to nije širk po konsezusu dok je on sada živ u njegovom kaburu,
ovo je njihova nejasnoća (šubha).
Ono što
meni preovladava kao jače mišljenje jeste da je to veliki širk ali se u njemu
opravdava neznanjem (džehlom) i tevilom (pogrešnim tumačenjem) zbog jačine
njihove nejasnoće u ovom slučaju, a Allah uzvišeni najbolje zna.
Odgovorio: šejh
Nasir el-Fehd, Allah ga sačuvao
Izvor: el-Fetava
el-Hairije, 37 strana
Prevod sa
arapskog:
Redžematović
Jasmin
13 Džumada
el-Evvel 1446
14.11.2024
0 comments:
Post a Comment