Pitanje:
Uvaženi šejh, da li se onaj ko ne vjeruje da je ostavljač namaza kafir smatra pripadnikom murdžizma?
Odgovor:
Prenio je Abdullah ibn Šeqiq el-`Uqajli konsenzus ashaba po pitanju nevjerstva ostavljača namaza, ovo prenosi
et-Tirmizi sa ispravnim lancem prenosilaca, a Ishaq ibn Rahavejh prenosi konsenzus učenjaka na tome. Što se tiče konsenzusa ashaba to je očigledno jer nije poznato da je neko od ashaba zastupao suprotan stav po ovom pitanju.
A što se tiče toga da je to konsenzus učenjaka, onda oko toga ima govora, jer Ebu Hanifa, Malik i Šafija su stava da onaj ko u potpunosti ostavi namaz ne biva nevjernikom sve dok ne zaniječe njegovu obaveznost - a ovo su imami upute i svjetiljke u tminama - pa ko optuži sve njih irdžaom onda je loše postupio i učinio nepravdu jer ovi imami zastaju kod tekfira ostavljača namaza na osnovu dokaza koje su posjedovali i onoga što su razumjeli iz tih tekstova (tj. dokaza) a možda do njih nije stigao konsenzus ashaba ili nije vjerodostojno potvrđen kod njih jer u suprotnom oni ga nebi prešli svojim idžtihadom i mišljenjem.
Polazište ovih imama koji zastaju kod tekfira ostavljača namaza nije polazište murdžija koji vjeruju da je namaz samo djelo (udova tijela), velika je razliku između ove dvije stvari.
Tako da onaj koga dokazi odvedu do toga da ostavljač namaza nije kafir onda je on mudžtehid i obaveza je čuvati njegov ugled i štititi njegovu čast od napadanja.
A onaj ko kaže: Ja ne tekfirim ostavljača namaza jer je namaz samo djelo a niko ne postaje nevjernik zbog ostavljanja djela i šta god da počini! (tj. ne tekfire ostavljača namaza jer kažu: Iman je vjerovanje srca i potvrda jezikom bez činjenja djela a što je vjerovanje murdžija i oprečno učenju ehli sunneta, op. prev.) onda ovakav giješi i zabludjeo je i to je pravac murdžija gulata (tj. ekstremnih murdžija).
Izvor: Fetve šejha
Sulejman ibn Nasir el-`Ulvan, Allah ga sačuvao i oslobodio
Prevod: Redžematović Jasmin
Medina, 24 Džumadel ahira 1438 h.g.
23 Mart 2017
0 comments:
Post a Comment