Da li je ženi propisan ezan i ikamet za namaz?
Što se tiče muškarca on treba da uči ezan i ikamet makar bio i sam, ako je na putu propisano mu je da uči ezan i ikamet iako je sam. Dok je to farz kifaje džematu, ako jedan od njih to učini sa drugih spada obaveza, kada jedan od njih prouči ezan i ikamet to je dovoljno.
Što se tiče pojedinca (muškarca) razišli su se po pitanju obaveznosti toga njemu, ali bi trebalo to da radi, ako bude sam neka uči ezan i ikamet. Što se tiče žene njoj to nije propisano, ženi nije propisan ezan niti ikamet jer je to vezano samo za muškarce - poziv na prisustvovanje u džematu u tačno određenim vremenima - a žena klanja u svojoj kući i ona nije u potrebi za ovim. Tako da je suština da ženi nije obavezan ezan i ikamet, niti joj je to propisano, već ona počinje svoj namaz tekbirom `Allahu Ekber`, uči početnu dovu i klanja kao što klanjaju muškarci ali joj nije propisan ezan i ikamet jer za to ne postoji dokaz.
Voditelj: Dobro, ako bi muškarac zaboravio ezan i ikamet?
Šejh: Ako bi ih izostavio iz zaborava neće škoditi, čak iako bi ih namjerno izostavio njegov namaz je ispravan, ali biva griješan ako ih mujezin izostavi u džematu. Ako budu trojica i ne uče ezan na putovanju ili u selu u kojem nema drugih osim njih, ili u njihovom mesdžidu - a ne uče ezan - bivaju griješni. Isto tako ako ne bi proučili ikamet ali namaz im je ispravan, jer je to vadžib izvan namaza i ne kvari ga, nije sastavni dio samog namaza već je izvan njega. Tako da kada musliman ostavi ezan i ikamet njegov namaz je ispravan ali mogu biti griješni ako su u džematu a ne uče ezan onda su svi griješni. Kada je u pitanju pojedinac, u vezi njega i da li je on griješan ima mišljenja (viđenja), onaj ko je sam na putovanju da uči ezan i ikamet - ovo je njemu sunnet - ali ako bi to izostavio da li je griješan ili ne, to je pitanje. Vjerodostojno je prenešeno od Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, da je rekao Maliku Ibn Huvejrisu i njegovom drugu: "Kada nastupi namaz učite ezan i ikamet" A u drugom izrazu: "Neka jedan od vas dvojice uči ezan." Tako da se ezan traži od svih, čak i od dvojice, i od jednog se traži ezan i ikamet jer je to poznati šerijatski propis za namaz, poznat je kada su u pitanju muškarci, tako da ne priliči da se ostavi čak ni pojedincu na putovanju, ili u selu ako u njemu nema nikog osim njega, onda mu je poželjno da uči ezan i ikamet, ali ako ih ima dvojica i više onda su ezan i ikamet obavezni, jedan od njih uči ezan i jedan od njih uči ikamet, mujezin ili neko drugi.
Izvor:
www.binbaz.org.
Odgovorio Šejh Ibn Baz rahimehullah
Prevod: Redžematović Jasmin
Medina: 05-19-1437 (Džumadel-ula)
28.02.2016
0 comments:
Post a Comment