SAŽETAK O PROPISU PROSLAVLJANJA PRAZNIKA NEVJERNIKA - TURKI Al-BIN`ALI

Leave a Comment


SAŽETAK

O PROPISU PROSLAVLJANJA PRAZNIKA NEVJERNIKA

Šejh, mudžahid, Turki bin Mubarek el-Bin`Ali,
Ebu Sufjan es-Sulemi, rahimehullah

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Zahvala pripada Allahu, Onome koji je naredio ljubav i mržnju i neka je salavat i selam na predvodnika svih vjerovjesnika, na njegovu porodicu i njegove bogobojazne drugove i sve one koji ih slijede u dobročinstvu sve do Dana nagrade, a nakon toga:

U istim ovim danima svake godine poveća se interesovanje muslimanskog puka od sljedbenika Islama po pitanju teme proslavljanja nove godine: da li je to kategoričko (strogo zabranjeno) pitanje, ili idžtihadsko (pitanje oko kojeg može biti razilaženja)?!

Na njihovo pitanje im dajemo sažeti odgovor, moleći Allaha da nas učini od onih koji su postigli uspjeh.

Kaže Allah uzvišeni opisujući vjernike:
وَالَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَ الزُّورَ
"I oni koji ne svjedoče neistinu." (El-Furkan, 72)

Od Ibn `Abbasa se prenosi da je rekao: "To su praznici mušrika (mnogobožaca)."[1] A Mudžahid je rekao: "Tj. praznike mušrika."[2] Isto tako su rekli Ebul-`Alije, Tavus, Ibn Sirin, Ed-Dahak, Er-Rabi` ibn Enes i drugi: "To su praznici mušrika."[3]

Imam Ehlu Sunneta, Ahmed Ibn Hanbel, rahimehullah, je ovim ajetom dokazao nedozvoljenost prisustvovanja praznicima nevjernika kao što je to od njega prenio šejhul-Islam Ibn Tejmijje, rahimehullah, gdje je rekao:
– Nije dozvoljeno prisustvovanje praznicima hrišćana i jevreja, ovo je rekao Ahmed u predaji Muhenne i to dokazao govorom Njega Uzvišenog:
وَالَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَ الزُّورَ
"I oni koji ne svjedoče neistinu." (El-Furkan, 72)
Kazavši (to su): "Eš-Še`anin (hrišćanski praznik) i ostali njihovi praznici."[4]

Od Enesa ibn Malika, Allah bio zadovoljan njime, se prenosi da je rekao:
– Stigao je Allahov Poslanik, , u Medinu a oni su imali dva dana u kojima su igrali (veselili se) pa reče: "Kakva su ova dva dana?" Rekoše: "U njima smo igrali (veselili se) u džahilijetu." Pa reče Allahov Poslanik, : "Zaista vam ih je Allah zamjenio boljim; sa danom Kurban bajrama i danom ramazanskog bajrama."[5]

Rekao je šejhul-Islam Ibnu Tejmijje, rahimehullah: "Način dokazivanja je da Vjerovjesnik, , dva džahilijetska dana nije prihvatio niti ih je ostavio da se igraju (vesele) u njima po njihovom običaju već je rekao: "Allah vam je njih zamjenio sa dva druga dana", a mijenjanja nečega podrazumijeva ostavljanje onog promjenjenog jer se ne može sastaviti onaj koji mijenja sa onim promjenjenim."[6]

Od Aiše, Allah bio zadovoljan njome, se prenosi da je rekla:
– Ušao je kod mene Ebu Bekr – a kod mene su bile dvije djevojčice od djevojaka Ensarija - koje nisu bile pjevačice - i pjevale su pjesme koje su Ensarije imale običaj pjevati na dan Bu`asa[7] – pa reče Ebu Bekr: "Zar sa šejtanovim glasom u kući Allahovog Poslanika, ?!" A to je bilo na dan praznika (Bajrama), pa reče Allahov Poslanik, : "O Ebu Bekre, zaista svaki narod ima svoj praznik, a ovo je naš praznik."[8]

Kaže šejhul-Islam Ibnu Tejmijje, rahimehullah:
– Dokazivanje (sa ovim hadisom) biva sa nekoliko strana (načina), jedna od njih je njegov, , govor: "Zaista svaki narod ima svoj praznik a ovo je naš praznik." Pa ovo obavezuje da se svaki narod odlikuje svojim praznikom kao što kaže uzvišeni:
وَلِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيهَا
"Za svakog ima smjer kojem se on okreće." (El-Bekara, 148)
I kaže uzvišeni:
لِكُلٍّ جَعَلْنَا مِنكُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا
"Svakom od vas smo načinili zakon i put." (El-Maide, 48)
Ovo je učinilo obaveznim da se svaki narod odlikuje njihovim pravcem i zakonom, pa ako jevreji imaju praznik i hrišćani praznik, onda je to njihova odlika, a mi nećemo učestvovati sa njima u tome kao što ne učestvujemo sa njima u njihovoj kibli i zakonu i isto tako, shodno ovome, nećemo im dozvoliti da oni učestvuju sa nama u našim praznicima.[9]

A od Kurejba, štićenika Ibn `Abbasa, radijallahu anhuma, se prenosi da je rekao:
– Poslao me Ibn `Abbas i još neke ljude od ashaba Allahovog Poslanika, , ummu Selemi, Allah bio zadovoljan njima, da je pitam kojim danima je Allahov Poslanik, , najviše postio, pa ona reče: "Subotom i nedjeljom!" Pa se vratih njima i obavijestih ih, pa kao da im se to ne svidje te ustadoše i svi odoše njoj i rekoše: "Poslali smo ti ovog po pitanju tog i tog, pa reče da si rekla to i to, pa im ona reče: "Istinu je rekao, zaista je Allahov Poslanik, , najviše je imao običaj postiti subotom i nedjeljom, govorio bi, : 'To su dva praznična dana mnogobožaca, a ja hoću da se razlikujem od njih.'"[10]

Rekao je imam Ibnul Kajjim el-Dževzijje, rahimehullah: "Ovo je šerijatski tekst o pohvaljenosti posta na dan njihovog praznika radi razlikovanja od njih."[11]

A od `Omera ibnul-Hattaba, Allah bio zadovoljan njime, se prenosi da je rekao: "Nemojte ulaziti kod mnogobožaca u njihove crkve na dan njihovog praznika, jer srdžba silazi na njih."[12] I takođe je rekao: "Klonite se Allahovih neprijatelja, jevreja i hrišćana, za vrijeme njihovog praznika."[13]
Konsenzus o zabranjenosti proslavljanja povodom praznika hrišćana i čestitanja njima prenosi skupina učenjaka kao što je šejhul-Islam Ibnu Tejmijje, rahimehullah, i njegova dva učenika Ibnul-Kajjim i ez-Zehebi i drugi mimo njih.

Štaviše, stvar je teža od svega rečenog kao što je rekao `Abdullah ibn Amr el-`As, Allah bio zadovoljan njime: "Ko prođe (boraveći) u zemlji nearapa (mnogobožaca) i učestvuje u proslavi (persijskog praznika) Nejruza i njihovog vašara, i poistovjećuje se sa njima u tome sve dok ne umre, biće proživljen sa njima na Sudnjem danu."[14]

A imam Malik, rahimehullah, je rekao: "Neće im se pomoći u bilo čemu od njihovog praznika, jer se to ubraja u veličanje njihovog širka i pomaganje njih u njihovom kufru, a vladari bi trebali da to zabranjuju muslimanima."[15]

Imam Ibnul-Kajjim, rahimehullah, je rekao: "A što se tiče čestitanja povodom stvari koje su vezane za obilježja nevjerstva, to je po konsenzusu – haram (zabranjeno); kao da im čestitaš povodom njihovih praznika ili njihovog posta i kažeš: Nek ti je sretan praznik! Ili, da si sretan u ovom (njihovom) prazniku, i slično tome! Ako se onaj koji to govori sačuva nevjerstva, onda je to od zabranjenih haram stvari, i to je na stepenu kao da mu čestita  na činjenju sedžde krstu. Štaviše, to je kod Allaha veći grijeh i odvratnije je od čestitanja povodom pijenja vina, ubistva čovjeka, činjenja zinaluka i slično tome. A mnogi od onih kod kojih vjera nema veliku vrijednost zapada u to, i ne znajući ogavnost djela kojeg je počinio. Pa ko čestita nekom čovjeku povodom grijeha, novotarije ili nevjerstva, onda se izložio Allahovoj osveti i Njegovoj srdžbi."[16]

A Ebu Hafs el-Hanefi (učenjak hanefijske pravne škole), Allah mu se smilovao je rekao: "Ko u danu praznika pokloni mušriku jaje veličajući taj dan, uznevjerovao je u Allaha uzvišenog."[17]

Pa pričuvajte se, o sljedbenici Islama, da vaša stopala ne posustanu i zapadnu u ovim grijesima i nedjelima, i neka je selam na vas.

Napisao: Šejh, mudžahid Turki bin Mubarek el-Bin`ali, Ebu Sufjan es-Sulemi, rahimehullah, 1424 h.g. (2012 g.)
Prevod: Redžematović Jasmin, Plav, 6. Rabiu es-Sani 1439 h.g. (24.12.2017 g.)

Fusnote:



[1] Pogledati Tefsir Kurtubija, 13/78.
[2] Pogledati tefsir Begavija, 1/98.
[3] Pogledati Tefsir Ibn Kesira, 3/439.
[4] Iktidau Siratil-Mustekim, 1/201.
[5] Zabilježio ga Ebu Davud 1/364, pod brojem: 1134 i Ahmed 3/103, pod brojem: 12025.
[6] Iktidau Siratil-Mustekim, 1/184.
[7] Bu`asa je jedan od praznika stanovnika Jesriba kojeg su obelježavali a povodom poslednje međusobne bitke plemena Evs i Hazredž prije dolaska Allahovog Poslanika, , u Medinu.
[8] Muttefekun alejhi: Bilježi ga Buhari 2/17, pod brojem: 952, Muslim 2/607, pod brojem: 892 a izraz hadisa je Muslimov.
[9] Iktidau Siratil-mustekim, 1/193,194.
[10] Zabilježio ga en-Nesai u djelu `el-Kubra` 2/146, pod brojem: 2776, el-Bejheki u djelu `es-Sunenu el-Kubra` 4/303, pod brojem: 8760 i Ahmed skraćeno 6/323 pod brojem: 26793.
[11] Hašija Ibnul-Kajjima na Sunen Ebu Davuda, 7/52.
[12] Zabilježio ga el-Bejheki u djelu `Sunenul-Kubra` 9/234, pod brojem: 19333, `Abdurrezak 1/411, pod brojem: 1609 i Ibn Ebi Šejbe od `Ata` 5/299, pod brojem: 26281.
[13] Zabilježio ga el-Bejheki u djelu `Sunenul-Kubra` 9/234, pod brojem: 19334.
[14] Zabilježio ga el-Bejheki u djelu `Sunenul-Kubra` 9/234, pod brojem: 19335.
[15] Iktidau Siratil Mustekim 1/231.
[16] Propisi Zimija 1/441, 442.
[17] Fethul Bari 2/526.
FETVU MOŽETE SAČUVATI KLIKOM OVDJE

0 comments:

Post a Comment