Upitan je šejh Nasir el-Fehd, Allah ga sačuvao:
Na
osnovu prethodnog pitanja ko ne bude u stanju da riješi svoje pitanje (tj.
povrati svoje pravo op. prev.) osim preko tagutskih sudnica a to je darura
(nužda) a nužde dozvoljavaju ono što je inače zabranjeno (tj. nužde
dozvoljavaju harame, op. prev.) ali ne dozvoljavaju kufrijate (tj. djela kufra)
pa kakvo je onda detaljno pojašnjenje u ovom pitanju?
Pa
je odgovorio, Allah ga sačuvao:
Nije dozvoljen tehakum pred tagutom osim i
samo u stanju prisile (ikraha) zato što je to kufr (nevjerstvo) ali neki tragaoci
za znanjem smatraju da nužda u ovom slučaju to dozvoljava dokazujući sa hadisom
ashaba Hadždžadža Ibnu `Allata, Allah bio zadovoljan njim.
Isto tako neki učenjaci nuždu svrstavaju
(ubrajaju) u prisilu kao što je prethodilo u prethodnom odgovoru.
Ono što je ispravno jeste da (tj. tehakum)
nije dozvoljen ali ako je u pitanju mute`evil (onaj koji tumači) sa ovakvim te`vilima
(tumačenjima) a prinuđen je na to onda neće postati nevjernik.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio: Šejh Nasir el-Fehd,
Allah ga sačuvao
Izvor: el-Fetava el-Hairije,
15 strana
Prevod sa arapskog:
Redžematović Jasmin
4 Redžeb 1446 h.g.
04.01.2025
0 comments:
Post a Comment