Pitanje:
Allah
vam oprostio, ovaj pitalac kaže:
Čitao sam govore jednog dijela
učenjaka u kojima loše govore o imamu Ebu Hanifi pa kakvo je pojašnjenje toga ?
Odgovor:
Na samom početku se mora znati da je Ummet prihvatio imama Ebu Hanifu, Allah
mu se smilovao, kabulom.
Došlo je u djelu “Životopis plemenitih
velikana“ (od imam ez-Zehebija, rahimehullah) da je rekao el-Hurejbi:
„O Ebu Hanifi ne govori loše osim zavidnik ili džahil.”
I rekao je Jahja ibn Se`id el-Qattan:
“Nećemo lagati Allahu, nismo čuli ljepše mišljenje od mišljenja Ebu Hanife i uzeli smo većinu njegovih govora.”
I rekao je Alija ibn Asim:
“Kada bi se vagalo znanje imama Ebu Hanife sa znanjem ljudi u njegovom vremenu on bi nad njima prevagnuo.”
I rekao je Hafs ibnu Gijas:
“Govor imama Ebu Hanife u fikhu je tanji (precizniji) od dlake, neće mu nalaziti mahane osim neznalica.”
I rekao je Ibnul-Mubarek:
“Ebu Hanifa je najučeniji (najbolji) u fikhu.”
I rekao je imam Šafija: “Ljudi su u fikhu
u potrebi za Ebu Hanifom.”
Ovo je stav
učenjaka obnovitelja naspram Ebu Hanife, Allah mu se smilovao, kao što
su `vrata fikha Selefa` šejhul-Islam Ibnu Tejmijje, Allah mu se smilovao, I
njegove knjige su prepune toga.
Isto tako
šejh mudždžedid Muhammed ibn Abdulvehhab, Allah mu se smilovao, a od njegovog
govora o tome jeste da je rekao:
"A što se
tiče toga što ste spomenuli od
stvarnosti idžtihada mi u tome slijedimo Kitab I Sunnet I dobre prethodnike u
Ummetu I ono na čemu se oslanja od
govora četvorice imama Ebu Hanife en-Nu`mana Ibnu Sabita, Malika ibn Enesa,
Muhammeda ibnu Idrisa (Šafije) I Ahmeda ibn Hanbela, Allah im se
smilovao.”
I na tome su
učenjaci Nedžda, Allah im se smilovao, a ko bude iščitavao djelo `Ed-Dureru
es-Senijje` to će vidjeti.
A što se
tiče predaja od nekih učenjaka Selefa o lošem govoru o Ebu Hanifi kada se
udubimo u razmatranje tih predaja nalazimo da su sve od supranika Ebu Hanife i osnova u tome je da se to poglavlje zatvara i ne prenosi.
Mnoge od
ovih predaja koje se pripisuju imamu Ebu Hanifi su slabe a ono što je
vjerodostojno je vjerodostojno samo u kontekstu onih koji su to izgovorili od tih
učenjaka ali njihov lanac ne doseže do Ebu Hanife.
Pa tako od
njih nemamo učenjaka koji su rekli `Vidio sam Ebu Hanifu da radi` ili da kažu `Čuo
sam Ebu Hanifu da govori` već većina njih kaže `Ebu Hanifa je govorio tako I tako`.
A što se
tiče onoga što mu se pripisuje da je pozivan na pokajanje od nevjerstva, u tome - i kada bi pretpostavili da je tačno - ne nalazimo ništa o tome da je on preselio
na nevjerstvu da Allah sačuva.
Ovome dodaj
da mnogi od tih govora nevjerstva koji se njemu pripisuju je njemu pripisao
njegov sin Hammad a on je novotar i optužen da govori laži (tj. od strane
učenjaka).
A što se
tiče onoga što su rekli neki učenjaci o konsenzusu učenjaka hadisa o slabosti
Ebu Hanife to se odnosi na prenošenje hadisa jer njegov udio u tome, Allah mu
se smilovao, je mali.
A što se
tiče njegovog govora o Imanu nema sumnje da je on od skupine Murdžijetul Fuqaha
(Murdžija pravnika) I nije preneseno od bilo kojeg učenjaka od Selefa da je
murdžijama pravnicima presudio nevjerstvom a od Allaha se traži pomoć.
Odgovorio
šejh: Turki Al-Binali Ebu Sufjan es-Sulemi, Allah mu se smilovao
Izvor:
Radio el-Bejan
Prevod
sa arapskog: Redžematović Jasmin
23 Muharrem 1446 h.g.
29.
07. 2024 Plav
0 comments:
Post a Comment