Bismillah.
Pred vama je
nekoliko fetvi i odgovora o propisu glasanja i onih koji učestvuju
na izborima od strane šejha Muslima bin Abdullaha el-Qahtanija, Allah ga
sačuvao, sa detaljnim pojašnjenjem u ovim pitanjima.
PITANJE BROJ: 1
Pitanje:
Kada neko učestvuje na izborima i preseli ali je
star čovjek u godinama i moguće je da ne zna stvarnost Demokratije i vjeruje da
glasa za Šerijat, da li će se na njega poimenično sprovoditi tekfir ili ne ?
Odgovor:
We alejkumu selam we rahmetullahi we berekatuhu.
Allah vas poživio.
Pitanje savremenog glasanja nije od pitanja
spomenutih u Šerijatu već je to od novonastalih pitanja koja zahtijevaju
istraživanje, trud, utvrđivanje njegovog oblika kako bi se pronašao razlog
propisa u njemu i ispunjavanja (pronalaženja, ostvarivanja) šerijatskih razloga
u njemu (tj. razloga za iznalaženje propisa vjere po tom pitanju. op. prev.)
iako mi tvrdimo da je ono (glasanje) Haram i da nije dozvoljeno osim što u ovom
pitanju kod nekih ljudi ulazi stvar Tevila (tumačenja) ili zbog:
- nepoimanja njegovog oblika kakav je u stvarnosti,
- ili zbog neuzimanja u obzir šerijatskog razloga
(ar. el-Menat) od strane njega (tj. u njegovom razumjevanju tj. kod tih ljudi)
u njemu (tj. Glasanju) i slično tome.
Kao na primjer, neki smatraju kandidate
nevjernicima ali ipak dozvoljavaju biranje onog koji je najmanje zlo jer oblik
glasanja kod njega (tj. u njegovom shvatanju op. prev) ne znači odabir onoga ko
će s' pravom vladati ili da mu priznaje ovo pravo (tj. vladanja) već je to samo
"Biranje pogodnijeg (tj. manjeg zla op. prev) od dvojice a ne biranje pogodnog".
Tako da on kaže da kada se ponude (na biranje) i
kada nema zamjene (njima) onda samo biva preče (tj. odabrati manje zlo od
ponuđenih op. prev.)
Ovo je ono što ne priznajemo i to je pogrešno osim
što vlasnik toga (tj. ovog razumijevanja) ima Te'vil čije je mjesto nastanka
greška u predstavljanju tog oblika (mesele) i ovo je ono što od njega odbija
nevjerstvo.
Tako da mi zbog ovoga uopšteno (u osnovi) ne
tekfirimo glasača jer je to od pitanja koja su nejasna mnogim ljudima jer
većina njih glasa i misli da pomaže Šerijat i (misli) da time se nastoji
sprovesti Allahov Šerijat i njemu ne biva jasan oblik glasanja niti njegov
propis u Šerijatu.
Dodaj tome fetve koje su se proširile od nekih
poznatih koji se pripisuju znanju o tome da su glasanje vrata otklanjanja zla i
štete sa strane pitanja 'maslahe i mefsede' (tj. šerijatskog pravila
pribavljanja koristi i odbijanja štete) i slično tome.
Oni takođe imaju svoje (ostale) dokaze koje tumače
na pogrešan način.
Osnova je da se uzdigne tekfir od ovakvih zbog
prepreke nepoznavanja situacije nekad ili zbog prepreke (nastale) greške i
(pogrešnog) tumačenja takođe sve dok im istina ne postane jasna i dok im se ne
otkloni šubha (nejasnoća).
Ovako su postupali oni koji imaju znanje i imami
muslimana na islamskim bojnim poljima kao što je Usama, Halajile (Ebu Musab),
ez-Zavi, el-Bedri i oni koji su bili sa njima od učenjaka i ehlul-halla
wel-akda. Allah im se svima smilovao.
Ostaje obaveza tragaocima za znanjem, učenjacima i
daijama da upozoravaju ljude da ne počine djelo glasanja i da im pojasne njegov
propis i njegovu stvarnost i njegove štete i da od njih odbiju glasanje na
različite moguće načine.
Ovo je od najvećih poglavlja naređivanja na dobro
i odvraćanja od zla i to potpada pod borbu riječju na Allahovom putu.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio šejh: Muslim bin Abdullah el-Qahtani, Allah ga
sačuvao
17 Šaban, 1445 hidžretske godine
(Pitanje broj: 139)
(Te'vil u osnovi znači tumačiti nešto a u ovom
kontekstu znači pogrešno tumačenje nekih vjerskih pitanja ili propisa.
Mute'evil je onaj koji tumači tj. onaj koji
pogrešno tumači, op. prev.)
PITANJE
BROJ: 2
Pitanje:
Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu.
Kako ste? Brate ima jedan hatib koji je držao
hutbu u Evropi i na kraju hutbe je rekao, nešto kao:
Sada imaju izbori i imaju stranke/partije koje
žele da otežaju muslimanima i zatvore islamske škole a možda zatvore i mesdžide
takođe pa izaberite stranku koja će dati slobodu muslimanima i neće zatvoriti
njihove džamije.
Isto je rekao:
Onaj ko želi da zna koju ću stranku ja glasati
neka sa mnom razgovara poslije hutbe.
Ovo je otprilike bio govor hatiba.
Da li je dozvoljeno klanjati za njim, barekallahu
fikum ?
Odgovor:
We alejkumu selam we rahmetullahi we berekatuhu.
Allah vas poživio.
Vanjštinski govor ukazuje da je on mute'evil kao
što su i drugi mimo njega protumačili pitanje glasanja u okolnostima
nepostojanja Šerijata a Te'vil (tumačenje tj. pogrešno tumačenje op. prev.)
sprečava tekfir.
Tako da mu se neće presuditi nevjerstvom dok mu se
ne otkloni šubha (nejasnoća) i može se za njim klanjati.
Osim ako uopšteno ohalali glasanje ili dozvoli
suđenje po onome što Allah nije objavio ovakav je, onda, nevjernik u samom
startu.
A Allah najbolje zna.
Odgovorio šejh:
Muslim bin Abdullah el-Qahtani, Allah ga sačuvao
(Pitanje broj: 205)
(Te'vil u osnovi znači tumačiti nešto a u ovom
kontekstu znači pogrešno tumačenje nekih vjerskih pitanja ili propisa.
Mute'evil je onaj koji tumači tj. onaj koji
pogrešno tumači, op. prev.)
PITANJE
BROJ: 3
Pitanje:
Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu.
Moje pitanje je da li je moguće spustiti ovu fetvu
pod brojem 205. na svakog hatiba džamije, u svakom vremenu i u svakom mjestu ?
Jasnijim riječima da kažem: Nakon svega što se
desilo npr. u Iraku od govora, ratova/borbi između Islamske države i tamošnjih
vlasti/vlada i tih glasanja i njihovog kufra, da li je dozvoljeno da mi danas
(tj. nakon svega toga op. prev) kažemo da T'evil (pogrešno tumačenje) sprečava
tekfir ?
Odgovor:
We alejkumu selam we rahmetullahi we berekatuhu.
Osnova je da se fetva ne sprovodi (ne odnosi) osim
u granicama postavljenog pitanja a pravilo glasi da odgovor važi za postavljeno
pitanje.
Pitanje brata se odnosilo na stanje država u
Evropi a ako bi se pretpostavilo da stanje nije takvo onda bi i govor bio
shodno tome.
Pitanje toga da li je neki T'evil
prihvatljiv/smislen ili ne (ar. el mustesag tj. da ima smisla) se vraća na
različite okolnosti.
Od toga je:
- potvrđenost i jačina dokaza,
- jačina kojom taj dokaz ukazuje na konkretni
propis,
- jasnoća značenja (tj. značenja koje konkretni
dokaz u sebi sadrži),
- ili mali broj dokaza koji mu se suprotstavljaju
ili nepostojanje takvih dokaza.
Ovome se dodaje u konkretnim situacijama
(slučajevima):
- vrijeme trajanja razloga propisa tog dokaza u
osnovi u konkretnoj situaciji,
- ili da takvo nešto nikako ne postoji,
- ili da to izostane zbog nečega što mu se
suprotstavlja,
- ili da propis djelimično izostane u obje
situacije.
Uzimanje u obzir samo jedne
validnosti/stavke/okolnosti mimo ostalih u smatranju T'evila ispravnim je
proizvoljna odluka (ar. tehekum) time se zna da ova vrsta pitanja znači
spuštanje nekog propisa na (novonastale) situacije i pojedince čiji se propis
razlikuje samim razlikovanjem njihovih situacija, zato svaka situacija ili
(novonastali) događaj ima posebno pojašnjenje jer propis nečega je (zapravo)
ogranak/odraz predstavljene/zamišljene situacije a pravilo glasi da se neće
negirati promjena propisa zbog različitosti stanja.
I ovo je osnova u pravljenju razlike između
potvrđivanja osnove propisa kojeg učenjaci Usuli Fikha nazivaju
izvođenjem/zaključivanjem/
Shodno tome, ono što je sestra spomenula u ovom
pitanju je pitanje rasprostranjenosti/znanja o propisu a to nije dovoljno kako
bi se dao odgovor na određenu situaciju. Nakon toga se gleda na prirodu T'evila
ove osobe naspram same osnove mesele i na njegov govor koji se sprovodi na
terenu, i shodno tome na osnovu toga se i daju odgovori.
Ali što se tiče potvrđivanja osnove/uopštenosti
pravila kažemo:
Da predjeli na kojima je uspostavljena pijaca
Džihada i gdje se nastoji sprovesti Allahov Šerijat i gdje se zaoštrava borba
na terenu između haka (istine) i batila (neistine) i gdje se sužava krug
T'evila (tumačenja) ovog pitanja i gdje pozivanje u ovakve mušričke izbore u
ovoj zemlji nije kao pozivanje u njih (izbore) u državama nearapa koje su
udaljene od djelovanja/aktivnosti muslimana (Irak i slično) gdje oni koji
pozivaju u glasanje zapravo nastoje poništiti trud (ostalih) muslimana za
uspostavom Šerijata na Zemlji svejedno da onaj koji poziva na izbore to cilja
ili ne cilja. Dok pozivač na izbore u zapadnim zemljama misli da mu njegova
stvarnost/realnost nudi dva izbora kojoj nema trećeg, dok u zemljama djelovanja
(tj. sukoba, borbe, džihada) muslimana je ovaj treći izbor kojeg vole Allah i
Njegov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, moguć, prisutan i ostvariv i time
poništava njihovo tumačenje.
A Allah uzvišeni najbolje zna.
Odgovorio šejh: Muslim bin Abdullah el-Qahtani, Allah ga
sačuvao
20 Ševval, 1445 hidžretske godine
(Pitanje broj: 209)
Prevod sa
arapskog: Redžematović Jasmin
Plav, Crna gora
0 comments:
Post a Comment