Pravila (odrednice) tekfira
Pitanje:
Esselamu alejkum we rahmetullah we berekatuhu naš uvaženi šejhu.
Koja su to pravila tekfira? Ko ima pravo da tekfiri pojedinca? Da li obični muslimani imaju pravo da tekfire pojedince poput onoga ko psuje Poslanika ili prijateljuje sa nevjernicima, svejedno da je u pitanju neznalica ili učenjak, i kakav je vaš stav po pitanju onoga ko izbjegava tekfir pojedinaca i upozorava na to? Kakav je vaš stav po pitanju onoga ko traži dijalog i raspravu na najljepši način?
Allah te pomogao, podario ti uspjeha, učvrstio tvoje korake i učinio Džennet našim i tvojim prebivalištem!
Odgovor:
Alejkumu selam we rahmetullah we berekatuhu, a nakon toga:
Govor o pravilima (odrednicama) tekfira ima poduža objašnjena ali ja ću to sažeti za tebe.
Od najbitnijh pravila tekfira su tri stvari:
Prva stvar: Da dokaz za djelo koje izvodi iz vjere (razlog tekfira) bude potvrđen!
Druga stvar: Da činjenje djela koje izvodi iz vjere od strane osobe bude jasno (vidljivo) bez (drugih) mogućnosti (tj. tumačenja)!
Treća stvar: Otklanjanje prepreka a ima ih četiri: Ikrah (prisila), Džehl (neznanje), Tevil (pogrešno tumačenje) i greška a svaka prepreka od ovih prepreka ima svoje objašnjenje.
I svako ko posjeduje znanje o određenom pitanju onda on ima pravo da u njemu sudi, čak iako je on od običnih muslimana, poput onoga ko zna da je ostavljač namaza kafir a potom vidi onoga ko ne klanja onda on ima pravo da ga proglasi nevjernikom, isto kao i onaj ko čuje onoga ko se ismijava sa vjerom i slično tome.
A što se tiče tekfira pojedinaca: Onda znaj, Allah ti se smilovao, da je pravac (mezheb) irdžaa u ovom našem vremenu duboko prodro kod onih koji se pripisuju selefizmu pa su se oni podijelili na dvije skupine.
Prva skupina: Onaj ko jezikom svoga stanja ili govorom kaže da ne postoje riječi ili djela koja izvode iz vjere već se sve to vraća na ubjeđenje.
Druga skupina: Onaj ko jezikom svoga stanja ili govorom priznaje da postoje riječi ili djela koja izvode iz vjere ali kod njega ne postoje nevjernici.
Nema sumnje da su obadva pravca neispravna (batil) dok je prvi neispravniji od drugog, a onaj ko razmisli o siri Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, njegovih ashaba i imama zna ništavnost (neispravnost) ovih pravaca jer prvo što su uradili ashabi nakon smrti Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, jeste tekfir skupine (ummeta) ljudi i borba protiv njih, a najpoznatije što se proširilo od selefa jeste njihov tekfir džehmija i glavešina džehmija poput Džehma (Džehm Ibn Safvan) Džada (Džad Ibn Dirhem) Bišra el-Murisija i Ibn Ebi Duada i drugih mimo njih.
Najpoznatija stvar zbog koje su novotari ispoljili neprijateljstvo prema šejhul-Islamu Ibn Tejmijji, rahimehullah, je njegovo tekfirenje onih koji su smatrali da su od evlija, poput Ibn Arebija, Ibnul-Farida, et-Tilmisanija i el-Qavnevija i drugih.
Najpoznatija stvar koju su negirali šejhul-Islamu Muhammedu ibn Abdulvehhabu je pitanje njegovog tekfira obožavaoca kaburova i drugih.
Rekao je šejh Muhammed u njegovoj trećoj risali od njegovih ličnih risala: "Ako oni više od dvadeset godina priznaju danonoćno, tajno i javno da je Tevhid koji je ispoljio ovaj čovjek - da je to vjera Allaha i Njegovog Poslanika - ali ljudi nam se ne pokoravaju, i da je ono što je on negirao širk i da je on iskren u svome negiranju ali kada bi samo bio sačuvan od tekfira i borbe bio bi na istini."
I rekao je u svojoj dvadeset devetoj risali: `I saznali ste da oni govore:` "Kada bi stanovnici Arida (predjeo u Nedždu) ostavili tekfir i borbu bili bi na vjeri Allaha i Njegovog Poslanika."
I rekao je u svojoj dvadeset osmoj risali:
"Ali oni se sa vama danas raspravljaju sa jednom šubhom pa poslušajte odgovor na nju. To je da oni govore: Sve je ovo istina, svjedočimo da je ovo vjera Allaha i Njegovog Poslanika osim tekfira i borbe! Čuditi li je se onome kome je odgovor na ovo skriven, ako potvrđuju da je ovo vjera Allaha i Njegovog Poslanika kako onda da ne bude nevjernik onaj ko je zanegira i ubije onoga ko je naređuje i zatvara ih, kako da ne bude nevjernik onaj ko naređuje da budu zatvarani? Kako da ne bude nevjernik ko dođe sljedbenicima širka i podstiče ih da se drže njihove vjere i uljepšava im je, i podstiče ih na ubijanje muvehida i uzimanje njihovih imetaka, kako da ne bude nevjernik a on svjedoči da ovo na što podstiče - da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, to negirao i zabranio i nazvao ga pripisivanjem suparnika Allahu (širkom) - i svjedoči da ovo što on mrzi, i mrzi njegove sljedbenike i naređuje mušricima da ih ubija - da je to Allahova vjera i Njegovog Poslanika. I znajte da dokaza za tekfir dobrog muslimana kada počini širk Allahu ili bude sa mušricima protiv muvehida - pa makar i ne počinio širk - ima više nego da se pobroje iz govora Allaha, govora Njegovog Poslanika i govora svih učenjaka."
Izvor: Ilmway.com
Šejh Nasir el-Fehd, Allah ga učvrstio i oslobodio
Prevod: Redžematović Jasmin
Medina, 29 Sefer 1438 h.g
29.11.2016
0 comments:
Post a Comment