RIJEČI - RAMADAN KERIM - IBN USEJMIN

Leave a Comment

Upitan je šejh Ibnu Usejmin rahimehullah, kada postač počini neki grijeh i kaže `Ramadan Kerim` (Ramazan je plemenit) kakav je propis ove riječi, i kakav je propis ovakvog ophođenja?

Pa je odgovorio rahimehullah:

Propis ove riječi `Ramadan Kerim` je da je ona neispravna, već se kaže Ramadan Mubarek i slično tome. Jer Ramazan nije taj koji daje da bi bio plemenit, već je Allah uzvišeni taj Koji je dao u njemu vrijednost i učinio ga vrijednim mjesecom i vremenom za obavljanje jednog rukna od ruknova Islama.

I kao da ovaj pitalac misli da je zbog počasti vremena dozvoljeno činiti u njemu grijehe a ovo je suprotno onome što su rekli učenjaci o tome da loša djela bivaju teža u odabranim mjestima i vremenima, suprotno od onoga što zamišlja ovaj pitalac.

I kažu (tj. učenjaci) obaveza je insanu da se boji Allaha u svakom vremenu i u svakom mjestu a posebno u odabranim vremenima i odabranim mjestima a Allah uzvišeni je rekao:

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

"O vjernici! Propisuje vam se post, kao što je propisan onima prije vas, da biste se grijeha klonili." (El-Bekare, 183)

Tako da je mudrost od propisivanja Ramazana bogobojaznost/strah od Allaha uzvišenog činjenjem Njegovih naredbi i klonjenjem Njegovih zabrana.

I potvrđeno je od Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, da je rekao: "Ko ne ostavi ružan govor i rad po njemu, i džehl pa Allah nije u potrebi da takav ostavlja svoju hranu i piće."

Tako da je post činjenje ibadeta Allahu, odgoj duše i čuvanje nje od Allahovih granica (meharim-harama) i nije kao što je rekao ovaj džahil da zbog vrijednosti ovog mjeseca i njegovog bereketa biva dozvoljenim činjenje grijeha u njemu.

Izvor:
Medžmu` Fetava Eš-Šejh Ibn Usejmin (20/ Pitanje broj 254)

Prijevod s arapskog: Redžematović Jasmin
Medina, Šaban 1435 hidžretske godine

0 comments:

Post a Comment