Nekoliko pitanja u vezi suđenja I zakonodavstva koja su postavljena šejhu Aliju el-Hudejru, Allah ga sačuvao.
Ima li razlike između sudstva i zakonodavstva ?
Sudstvo i zakonodavstvo - šta je od toga veliko nevjerstvo ?
Prvo pitanje:
Kakav je propis i koja je razlika između suđenja po onome što Allah nije objavio i propisivanja zakona koji nisu Allahov Šerijat - a to je ono što se proširilo u različitim muslimanskim zemljama ?
I koje od ova dva djela se smatraju malim a koje velikim nevjerstvom ?
I da li je suđenje po onome što Allah nije objavio djelo koje poništava Iman ili je to djelo koje samo upotpunjava Iman ?
Odgovor šejha:
Razlika je u tome što je zakonodavstvo posebnije/specifičnije/uže od suđenja po onome što Allah nije objavio a suđenje po onome što Allah nije objavio uopštenije/sveobuhvatnije.
Jer onaj koji sudi po onome što Allah nije objavio možda sudi na osnovu zakonodavstva ili kakvog ustava ili sudi po svom nahođenju ili strastima bez nekakvog zakonika.
Što se tiče zakonodavstva to je veliko nevjerstvo bez ikakvog detaljisanja, to je djelo velikog nevjerstva za koje se ne gleda u ubjeđenje (namjeru) počinioca, kaže Allah uzvišeni:
"Zar oni da imaju bogove koji im propisuju da vjeruju ono što Allah nije naredio?"
(Eš-Šura, 21 ajet)
I kaže uzvišeni:
"Pa ako biste im se pokorili, i vi biste, sigurno mnogobošci postali."
(El-En'am, 121 ajet)
A što se suđenja po onome što Allah nije objavio tiče, u tome imamo detaljno pojašnjenje:
- Ako bude presudio (sudio) po svom nahođenju ili po strastima u određenim parnicama onda je ovo malo nevjerstvo (kufr dune kufr) zbog hadisa u kojem stoji: "Sudija ima tri vrste dvojica su u Vatru..." a potom je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, spomenuo sudiju neznalicu i sudiju koji sudi po svom nahođenju i to je dokaz iz hadisa.
(Navedeni hadis bilježi se u Sunenima)
- Ali ako bude presudio (sudio) po zakonu, ustavu, članu zakona, državnom registru, opštem obavezujućem državnom aktu, nekom običaju ili zajedničkoj praksi ljudi ili slično tome a u suprotnosti Šerijatu onda je to veliko nevjerstvo (kufr ekber). Allah uzvišeni je rekao:
“A oni što ne sude po onome što je Allah objavio takvi su pravi nevjernici.” (El-Maida, 44 ajet)
I rekao je Allah uzvišeni:
“Zar ne vidiš one koji tvrde da vjeruju u ono što se objavljuje tebi i u ono što je objavljeno prije tebe pa ipak žele da im se pred šejtanom sudi, a naređeno im je da ne vjeruju u njega.“ (En-Nisa, 60 ajet)
I rekao je uzvišeni:
“Oni, pored Allaha, bogovima smatraju svećenike svoje i monahe svoje.” (Et-Tewba, 31 ajet)
A za ovo djelo je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, pojasnio da se radi o pokornosti u ohalaljivanju (dozvoljavanju) I oharamljivanju (zabranjivanju) (tj. dozvoljoavanju I zabranjivanju suprotno Allahovim naredbama I dozvolama op. prev.)
I rekao je uzvišeni:
“Pa ako biste im se pokorili, i vi biste, sigurno mnogobošci postali.” (El-Enam, 121 ajet)
Drugo pitanje:
Šta se od ovih djela smatra malim nevjerstvom a šta velikim nevjerstvom ?
Odgovor šejha:
Kada je suđenje u pitanju tu imamo detaljno pojašnjenje, ono može biti veliko nevjerstvo koje poništava vjeru i Millet počinioca ako presudi po ustavu, običajima, zajedničkoj praksi ljudi ili po zakonu koji je suprotan Allahovom Šerijatu.
A ako bude presudio po strastima ili svom nahođenju to je malo nevjerstvo koje poništava obavezni iman, zbog hadisa Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem:
“Sudija ima tri vrste, dvojica su u Vatri.” Potom je spomenuo sudiju neznalicu I sudiju koji sudi po svojim strastima. Ovo je suština dokaza iz hadisa. (Hadis bilježe vlasnici Sunena)
A što se tiče propisivanja zakona suprotnih Šerijatu ovo je veliko nevjerstvo i tu nema nikakvog detaljnog pojašnjavanja.
Treće pitanje:
Da li je suđenje po onome što Allah nije objavio djelo koje poništava Iman ili je suđenje po onome što je Allah objavio samo uslov potpunosti Imana ?
Odgovor šejha:
Suđenje mimo onoga što je Allah objavio ima detaljno pojašnjenje, ono može biti veliko nevjerstvo koje izvodi iz vjere i Milleta ako sudi po zakonu, običajima, nekakvoj zajedničkoj praksi ljudi ili zakonodavstvu koje je oprečno Šerijatu ali ako presudi po strastima ili svom nahođenju onda je ovo malo nevjerstvo koje negira obavezni Iman (tj. njegovu potpunost, op. prev.)
Odgovorio šejh Ali el-Hudejr, Allah ga sačuvao
Pitanja šejhu su postavljena na forumu “Muntedas-Selefijin”
Izvor: https://ketabonline.com/
Prevod sa arapskog:
Redžematović Jasmin
Plav, 6 Džumada el-Evvel 1445 hidžretske godine
19 Novembar 2023.
0 comments:
Post a Comment