PRAVILO - KO NE TEKFIRI KAFIRA - ŠEJH NASIR EL-FEHD

Leave a Comment

Zahvala pripada Allahu I neka je salavat I selam na Allahovog Poslanika, a nakon toga:


Pravilo “Ko ne tekfiri kafira I sam je kafir” je poznato I znano pravilo I ono se nalazi u trećem poništivaču Islama koje je spomenuo šejh Muhammed ibn Abdulvehhab, Allah mu se smilovao, kada je rekao:


Treći naqid (tj. djelo koje poništava Islam): Ko ne tekfiri mušrike ili sumnja u njihov kufr ili ispravnim smatra njihov pravac...


Osim što ovo pravilo nije tako uopšteno već u njemu postoji detaljno pojašnjenje, ko ga zanemari zapašće u batil proglašavanja muslimana nevjernicima ili ostavljanja asli kafira bez tekfira a pojašnjenje ovog pitanja biva na sledeći način:


Prvo znaj: Da je osnova u ovom pravilu to da kufr u njemu nije sa strane činjenja kufra govorom ili djelom već sa strane odbijanja\poricanja šerijatskih tekstova ili utjerivanja u laž dokaza pa tako onaj ko ostavi nevjernika bez tekfira ovo onda od njega biva sa strane utjerivanja šerijatskih tekstova u laž a koji su navedeni po pitanju tekfirenja njega (tj. nevjernika), shodno ovome onda i taj dokaz koji je naveden po pitanju tekfirenja mora biti ispravan i mora postojati saglasnost u njegovom pitanju a onaj ko ostavi tekfir mora biti od onih koji odbacuju ove dokaze, jer djela nevjerstva nisu ista (ima ih više i na različitom su stepenu) i upadanje u ta djela takođe ne bivaju na istom stepenu, a kako bi se ova stvar razjasnila mora se napraviti razlika u ovim pitanjima, a ovo se dijeli na dvije grupe:


Prva grupa: Asli Kafir (nevjernik u osnovi)


Poput jevreja, kršćana, vatropoklonika i drugih, ko ovakvoga ne proglasi nevjernikom ili sumnja u njegovo nevjerstvo ili ispravnim smatra njegov pravac onda takav postaje nevjernik po konsenzusu kao što je to spomenuo veći broj učenjaka jer je u tome odbacivanje šerijatskih tekstova koji su navedeni po pitanju neispravnosti vjere mimo vjere muslimana i po pitanju nevjerstva onoga ko nije na vjeri Islamu.


Druga grupa: Murted (otpadnik) od Islama:


Ova se takođe dijeli na dvije grupe:


Prva: Ko obznani svoje nevjerstvo, napuštanje vjere Islama i prelazak u neku drugu vjeru poput jevrejstva, kršćanstva ili bezbožništva onda je propis ovakvoga poput propisa prethodne kategorije\grupe (tj. propisa vezanog za netekfirenje Kafira u osnovi)


Druga: Ko učini neko djelo koje poništava Islam osim što počinioc misli da je i dalje na Islamu i da nije sa tim djelom postao nevjernik, ovo se takođe dijeli na dvije kategorije:


Prva: Ko počini jasno djelo koje poništava Islam i oko kojeg postoji konsenzus kao što je vrijeđanje Allaha uzvišenog, na primjer, onda takav postaje nevjernik po konsenzusu a onaj ko zastane po pitanju tekfira takvoga je jedan od dvojice:


Prvi: Ko potvrdi da je vrijeđanje nevjerstvo i da je to njegovo djelo nevjerstvo osim što je on zastao po pitanju spuštanja propisa tekfira nad njim zbog njegovog manjkavog znanja ili zbog šubhe (nejasnoće) koju smatra ispravnom on tada griješi i ovaj njegov govor je batil (neispravan) ali on ne postaje nevjernik jer on nije odbacio šerijatski tekst ili ga utjerao u laž (negirao ga) jer je on prihvatio ono što je došlo u dokazima i konsenzusu o tome da je vrijeđanje nevjerstvo.


Drugi: Ko zanegira da je vrijeđanje nevjerstvo u osnovi ovakav postaje nevjernik nakon razjašnjenja, jer to njegovo djelo je odbacivanje dokaza i konsenzusa, ovo je kao primjer onoga ko obožava kabur od onih koji se pripisuju Islamu, pa ko se suprotstavi tome da je ovo njegovo djelo kufr\nevjerstvo onda on postaje nevjernik jer on odbacuje šerijatske tekstove i konsenzus, a onaj ko potvrdi da je njegovo djelo nevjerstvo ali je zastao kod tekfira takvog zbog šubhe\nejasnoće on time neće postati nevjernik.


Druga kategorija: Ko počini djelo nevjerstva oko kojeg postoji razilaženje kao što je namaz na primjer, onda tekfir takvoga je pitanje oko kojeg postoji razilaženje i onaj ko zauzme suprotan stav neće postati nevjernik, čak se neće proglasiti ni novotarom ni grešnikom iako griješi (u tom pitanju).


To je ono što znam o ovom pravilu ukratko.

I neka je salavat na Muhammeda.


Napisao: Šejh Nasir bin Hamed el-Fehd, Allah ga sačuvao

10/05/1423 hidžretske godine što odgovara 10. Juliju 2002 godine

Izvor: Ilmway.com


Prevod sa arapskog: Redžematović Jasmin

Plav, 18 Džumade es-Sani 1442 hidžretske godine

31 Januar 2021


0 comments:

Post a Comment