POMAGANJE KAFIRA U RATU PROTIV MUSLIMANA - SULEJMAN EL-ULVAN

Leave a Comment

POMAGANJE KAFIRA U RATU PROTIV MUSLIMANA - DOGAĐAJ HATIBA IBN EBI BELTE` RADIJALLAHU ANHU
UVAŽENI ŠEJH, MUHADIS SULEJMAN IBN NASIR EL-ULVAN HAFIZAHULLAH

Zahvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova i neka je salavat i selam na našeg vjerovjesnika Muhammeda, njegovu porodicu i njegove ashabe.

Brat je spomenuo pitanje o kojem sam mnogo govorio a to je pitanje pomaganja nevjernika protiv muslimana i davanje podrške mnogobožcima protiv muslimana, jer skupina savremenih učenjaka kaže da ako time cilja (tj. počinioc toga djela) nekakvu dunjalučku korist onda to biva samo grijeh a ne biva nevjerstvom, a ako to biva (tj. pomaganje nevjernika protiv muslimana) ciljajući vjeru i iz mržnje prema njoj onda tada biva nevjerstvom. A ova podjela nema nikakve osnove već su to govori džehmija, murdžija i sljedbenika novotarije. Jer čovjek ako bi zavolio da vjera nevjernika nadvlada muslimane i ako zamrzi vjeru muslimana, pa makar sjedio u mesdžidu i ne bude pomogao nevjernike - bio bi nevjernik - pa kakav je onda smisao uslovljavanja toga sa davanjem podrške ili pomaganjem a dokazi su jasni da onaj ko stane u saff nevjernika, pomogne ih i prijateljuje sa njima (bude im lojalan) da je počinio ono što poništava osnovu Imana, kao što je rekao uzvišeni:

وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ 

"A ko se od vas njima okrene, pa on je uistinu od njih." (El-Maida, 51 ajet)

Muhammed Ibn Hazm prenosi u djelu el-Muhalla konsenzus da se ovaj ajet uzima shodno njegovoj spoljašnjosti i da onaj ko im se prikloni - da je on od njih. A najveća vrsta priklanjanja njima je da onaj ko za sebe kaže da je musliman stane u saff nevjernika i pomogne mnogobožce protiv monoteista (muvehida). I po jednom od dva govora koji se prenose od ashaba, tabi`ina i imama koji se slijede po pitanju značenja govora Allaha uzvišenog:

فَمَا لَكُمْ فِي الْمُنَافِقِينَ فِئَتَيْنِ وَاللَّهُ أَرْكَسَهُم بِمَا كَسَبُوا

"Pa šta vam je? O munaficima ste podijeljeni u dvije skupine, a Allah ih je povratio zbog onog šta su zaradili." (En-Nisa, 88 ajet)

Da se ovaj ajet odnosi na onoga ko pomogne nevjernike protiv muslimana, a ovo je govor pera ummeta `Abdullaha Ibn Abbasa, radijallahu anhu.

Rekao je Allah uzvišeni, kada su se ashabi razišli po pitanju njih jer su oni (tj. munafici) svjedočili šehadet LA ILAHE ILALLAH i da je Muhammed Allahov Poslanik, obavljali namaz i davali zekat, pa su stali u saff nevjernika uz mogućnost da su neki od njih prisiljeni - i uz druge mogućnosti - pa su se zbog toga razišli ashabi po pitanju njih, hoće li ih ubiti ili ne, pa je Allah uzvišeni po pitanju njih objavio ajet:

فَمَا لَكُمْ فِي الْمُنَافِقِينَ فِئَتَيْنِ

"Pa šta vam je? O munaficima ste podijeljeni u dvije skupine."  (En-Nisa, 88 ajet)

Ukor od Allaha njima! Kako se razilazite po pitanju ovih a oni stali u saff mnogobožaca:

فَمَا لَكُمْ فِي الْمُنَافِقِينَ فِئَتَيْنِ وَاللَّهُ أَرْكَسَهُم بِمَا كَسَبُوا ۚ أَتُرِيدُونَ أَن تَهْدُوا مَنْ أَضَلَّ اللَّهُ ۖ وَمَن يُضْلِلِ اللَّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِيلًا 

"Pa šta vam je? O munaficima ste podijeljeni u dvije skupine, a Allah ih je povratio zbog onog šta su zaradili. Zar želite da uputite onog koga je zabludio Allah? A koga zabludi Allah, pa nećeš mu naći puta."  (En-Nisa, 88 ajet)

Na ovo značenje takođe ukazuje govor Allaha uzvišenog:

بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا
الَّذِينَ يَتَّخِذُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِينَ ۚ أَيَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا

"Obraduj munafike da će oni imati kaznu bolnu. Oni koji uzimaju nevjernike prijateljima pored vjernika, traže li kod njih moć? - pa uistinu, moć je Allahova sva!" (En-Nisa, 138, 139 ajet)

Pa govor Allaha uzvišenog: "Obraduj munafike da će oni imati kaznu bolnu. Oni koji uzimaju nevjernike prijateljima pored vjernika."

I kao što je rekao uzvišeni:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا آبَاءَكُمْ وَإِخْوَانَكُمْ أَوْلِيَاءَ إِنِ اسْتَحَبُّوا الْكُفْرَ عَلَى الْإِيمَانِ

"O vi koji vjerujete! Ne uzimajte očeve svoje i braću svoju prijateljima, ako više vole nevjerstvo od vjerovanja." (Et-Tevba, 23 ajet)

Spomenuo je Allah uzvišeni po pitanju nekih ljudi da su izašli iz Islama zbog dunjaluka i da to nije bilo zbog mržnje prema vjeri, niti zbog neprijateljstva prema pripadnicima vjere, pa kada je Allah uzvišeni spomenuo prisilu (el-ikrah) u suri En-Nahl:

إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِيمَانِ

"Izuzev ko bude prisiljen, a srce njegovo bude smireno u vjerovanju." (En-Nahl, 106 ajet) 

pa je u nastavku kazao:

ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمُ اسْتَحَبُّوا الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الْآخِرَةِ 

"To zato što oni više vole život na Dunjaluku od Ahireta." (En-Nahl, 107 ajet)

Pa je Allah uzvišeni objasnio da je razlog nevjerstva bio ljubav prema dunjaluku a nije bio radi mržnje prema vjeri.

Na ovo takođe ukazuje ono što je došlo u Sahihu kod imama Muslima u hadisu od `Ala Ibn Abdurrahmana koji prenosi od Ebu Hurejre da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi we sellem, rekao:

"Požurite sa dobrim djelima prije nego nastupe iskušenja pout djelova mrke noći kada će čovjek osvanuti kao vjernik a zamrknuti kao nevjernik, ili zamrknuti kao vjernik a osvanuti kao nevjernik - prodavat će vjeru za nešto malo od dunjaluka."

Zbog toga je rekao Allah uzvišeni:

وَلَقَدْ قَالُوا كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَكَفَرُوا بَعْدَ إِسْلَامِهِمْ 

"A doista su izgovorili riječ nevjerstva i uznevjerovali nakon Islama njihovog." (Et-Tevba, 74 ajet)

Allah je spomenuo da je razlog nevjerstva u ovom ajetu bio govor bez gledanja u vjerovanje srca, a oni što su rekli: "Nismo vidjeli poput ovih naših učača" - ciljajući Allahovog Poslanika i ashabe - "pohlepljivijih stomaka, niti lažljivijih jezika i viših kukavica prilikom susreta." Allah je po pitanju njih objavio Kur`an:

قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ 
لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ

"Reci: "Zar ste se Allahom i ajetima Njegovim i Poslanikom Njegovim izrugivali?
Ne pravdajte se! Doista ste uznevjerovali nakon vjerovanja vašeg."" (Et-Tevba, 65, 66 ajet)

Allah uzvišeni nije spomenuo da je razlog nevjerstva bilo ubjeđenje (el-i`tiqaad) već je nevjerstvo bilo zbog govora, kao što je rekao Allah:

وَلَقَدْ قَالُوا كَلِمَةَ الْكُفْرِ وَكَفَرُوا بَعْدَ إِسْلَامِهِمْ 

"A doista su izgovorili riječ nevjerstva i uznevjerovali nakon Islama njihovog." (Et-Tevba, 74 ajet)

Složili su se svi muslimani da onaj ko ode da radi kod kršćanina a on mu kaže: Neću te zaposliti sve dok ne kažeš `Allah je jedan od trojice` pa ovaj izgovori `Allah je jedan od trojice` (Allah je treći od trojice) kako bi ga zaposlio - da takav biva kafir (nevjernik) i mušrik (mnogobožac).

لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ ثَالِثُ

"Doista ne vjeruju oni koji govore: "Uistinu! Allah je treći od trojice"" (El-Maida, 73 ajet)

Bez gledanja u pitanje traženja (ciljanja) dunjalučkih dobara ili pitanja vjere sve dok je izgovorio ovaj kufr (nevjerstvo).

Džehmije su ti koji ograničavaju djela koja izvode iz Islama (nevaqidul-islam) ubjeđenjem (vjerovanjem), poricanjem i ohalaljivanjem. A ono što si spomenuo u vezi događaja Hatiba ibn ebi Belte` to je dokaz protiv njih a ne u njihovu korist, jer oni kažu da onaj ko pomogne nevjernike protiv muslimana i stane u njihove redove boreći se protiv sljedbenika Tevhida neće biti nevjernik jer je Hatib stao u saff mnogobožaca a nije postao nevjernik, tj. značenje ovoga je da ko stane pored Ebu Džehla i Ebu Leheba i prolije krv Vjerovjesnika, neka je na njega mir i spas, da ne biva nevjernik! Ovo je značenje njihovog govora. Jer oni govore da je Hatib stao u saff mušrika i borio se protiv Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, ali i pored toga nije postao nevjernik, a to znači da onaj ko se bori u saffu sa Ebu Džehlom, Ebu Lehebom, Ibn Ebi Mu`ajtom, predvodnicima kufra, zindicima i sljedbenicima bezbožništva i prolije krv Vjerovjesnika i ubije ga - da takav ne postaje nevjernik, jer (navodno, kako tvrde) je Hatib stao u saff mušrika i borio se protiv Vjerovjesnika ali nije postao nevjernik, ovo je značenje njihovog govora. Ako se budu pridržavali ovog govora bit će gori od Džehma Ibn Saffvana jer sam Džehm Ibn Safvan smatra da je ovo djelo nevjerstvo ali ne samo po sebi već da samo ukazuje da je djelo nevjerstvo zbog nepostojanja ubjeđenja a ovi (današnji, savremeni) kažu da to nije uopšte kufr pa ako se povrate od ovog govora, bit će pobjeđeni i tako će propasti dokazivanje sa događajem Hatiba Ibn ebi Belte`.

Hatib, radijallahu anhu, je bio vlasnik vjere i učesnik Bedra, sljedbenik Tevhida, vlasnik ljubavi prema Vjerovjesniku, sallallahu alejhi we sellem, i on uopšte nije stao u saff mnogobožaca već je napisao pismo po pitanju kojeg je imao pogrešno tumačenje (tevil) i to je bilo u smislu ulizivanja (kako bi sačuvao svoju porodicu od ezijeta mušrika Mekke) a vrhunac Hatibovog djela je bilo samo otkrivanje tajne. I pored toga učenjaci su se razišli po pitanju onoga ko počini ovo djelo nakon smrti Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, pa tako skupina učenjaka tvrdi da takav biva nevjernikom (govori učenjaka koje spominje šejh Sulejman el-`Ulvan se odnose na slučajeve nakon smrti Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem) pa makar bilo u pitanju samo otkrivanje tajne a kamoli o davanju podrške ili pomaganja njih (tj. kafira protiv muslimana) a dokaz da takav postaje nevjernik je to što ga Poslanik upitao o tome a potom rekao: "Istinu vam je rekao." A onaj ko dođe nakon toga, kako da znamo da nam je rekao istinu? A Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, nije ukinuo propis nad njim i nije poništio ubijanje njega osim iz razloga što je Hatib rekao istinu a Allah uzvišeni pokazuje svome Vjerovjesniku neke nevidljive stvari (gajb), kao što je rekao uzvišeni:

إِلَّا مَنِ ارْتَضَىٰ مِن رَّسُولٍ

"Osim poslaniku s kojim je zadovoljan." (El-Džinn, 27 ajet)

I zbog toga je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi we sellem, kazao: "Istinu vam je rekao."

A šta mi (danas) znamo da onaj ko je počinio ovo djelo - da je kazao istinu i da to nije bilo iz izdaje i radi međusobnog dogovora kako bi se uništio Islam i muslimani. Isto tako, zbog čega nevjernici vrše pohode na muslimane, zbog čega se bore protiv muslimana, zar nije da bi na mjesto Tevhida (Vjere) postavili Širk (Mnogoboštvo), i da bi postavili Kufr (Nevjerstvo) na mjesto Imana, i da bi postavili izmišljenje zakone umjesto božanskog zakona? Oni sve ovo čine bez imalo sumnje! A onaj ko im pruža podršku svejedno imao (sve) ovo za cilj (namjeru) ili ne - on je ostvario njihove ciljeve (ono što oni hoće) a onaj ko ostvari ciljeve mnogobožaca u njihovom širku i ostvari ciljeve kolovođa kufra u njihovom kufru i podrži sljedbenike kufra u postavljanju izmišljenih zakona na mjesto božanskog zakona pa ovakav je od najvećih mnogobožaca i od najvećih glavešina kufra.

Šta misliš, kada bi čovjek od sljedbenika širka donio kipove i postavio ih u zemlje muslimana da se obožavaju pored Allaha a on to ne bude mogao učiniti jer ne posjeduje svoju vojsku, borce i sljedbenike pa iznajmi ljude koji bi ove kipove postavili u zemlje muslimana kako bi se oni obožavali pored Allaha, a oni znaju namjeru ovog čovjeka ali ne vjeruju ono što on vjeruje (tj. u ove kipove) ali znaju njegovu namjeru ali oni samo hoće dunjaluk i njegove užitke, hoćemo li ove ubrojati u muslimane a oni nam donose kipove i postavljaju ih u zemlje muslimana kako bi oni bili obožavani pored Allaha uzvišenog? I koja je razlika između ovih i onih koji pomažu glavešine kufra protiv muslimana a oni znaju da nevjernici hoće da postave mnogoboštvo na mjesto Tevhida, da postave nevjerstvo na mjesto Imana, da postave izmišljene zakone na mjesto božanskog šerijata.

DODATAK:

U jednoj od naših posjeta šejhu Sulejmanu Ibn Nasiru el-Ulvanu, Allah ga sačuvao i oslobodio, kojom nas je Allah uzvišeni počastio, naš brat, student Haris Karičanin, rahimehullah, je šejhu postavio pitanje sljedeće sadržine:

Haris Karičanin rahimehullah:

Allah te nagradio hajrom šejh. Neki ljudi dokazuju sa događajem Hatiba Ibn ebi Belte` da je on podržao i pomogao mnogobožce protiv muslimana a Vjerovjesnik, sallallahu alejhi we sellem, ga nije proglasio nevjernikom?

Šejh Sulejman el-`Ulvan, Allah ga sačuvao:

Nije ih pomogao! Laž je na Hatiba, radijallahu anhu, da se kaže da je on pomogao nevjernike protiv muslimana, on ih nije pomogao već je otkrio tajnu Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem. Djelo Hatiba nije ništa više od otkrivanja tajne a ja ću ti navesti primjer koji će to razjasniti sa naučnog, jasnog aspekta i kao veoma bitno pitanje. Šta misliš da neki čovjek ubije Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, kakav je njegov propis?

Haris rahimehullah: Nevjerstvo!

Šejh Sulejman el-`Ulvan, Allah ga sačuvao: 

Da, oko ovoga se ne razilazi, ovo je od kategoričnih pitanja šerijata! Kada bi čovjek pomogao Ebu Džehla i Ebu Leheba u ubistvu Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, kakav je njegov propis?

Haris rahimehullah: Kufr.

Šejh Sulejman el-`Ulvan, Allah ga sačuvao: 

Kafir! Dobro ti kažeš (tj. onaj ko to tvrdi) da je Hatib pomogao Ebu Džehla i Ebu Leheba da ubiju Poslanika, sallallahu alejhi we sellem! Da li ovo može biti ispravno? Ovo je veoma jasno! Pa ako neko kaže: `Da, Hatib je pomogao nevjernike da ubiju Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, ali nije postao nevjernik!` Onda je ovakav okorjeli džehmija! A ako kaže: `Ne, ja ovo ne kažem, nije ih pomogao već samo otkrio tajnu.` Onda će propasti njegovo dokazivanje sa događajem Hatiba da onaj ko pomogne kafire ne biva nevjernikom. Tako da ako se on bude pridržavao dokazivanja ovim događajem postat će džehmija, a ako se ne bude pridržavao porušit će svoju osnovu sa kojom je došao. Hatib nije učinio ništa više od otkrivanja tajne Vjerovjesnika, sallallahu alejhi we sellem, i to je bilo uz tevil (pogrešno tumačenje) uz dokaz da je Poslanik, alejhi selam, rekao: "Istinu je rekao Hatib."

Izvor: Audio fetve šejha
Odgovorio: Šejh Sulejman bin Nasir el-`Ulvan, Allah ga sačuvao
Prevod i priprema: Redžematović Jasmin
Medina, 1 Džumadel Ula 1438 h.g.
29.01.2017

0 comments:

Post a Comment